fbpx

5 tipů, jak se motivovat do pravidelného tréninku

Závody nás a určitě i vás baví, fanoušci, adrenalin a poměření se s ostatními. My se na ně ale díváme jako na třešničku na dortu, jako na odměnu po té dřině a zúročení tréninků. Protože i (tréninková) cesta je cíl. Jak se na ni motivovat?

Po nechtěné závodní pauze jsme opakovaně slyšeli, že je to super, že je zase důvod se spolu se psem hýbat. Že v období bez závodů chyběla motivace k tréninku. Je to opravdu to nejdůležitější? Trénovat jen za účelem závodu? Pojďme se podívat na to, kde jinde se ještě motivace k tréninkům skrývá.

Psa je potřeba na závod připravit 

U lidského sportu (rozuměj bez psů) není až takový problém dorazit na závod bez systematického trénink. Protože když se zmáčknete a je vám po akci ouvej, je to čistě váš problém. Není to správné, ale víte, proč to tak bylo. Se psem je to úplně jiné. Bez adekvátní přípravy byste neměli psa na závod brát. Když se přihlásíte na delší vzdálenost, než má natrénováno nebo na typ závodu, ve kterém netuší o co jde, můžete mu ublížit. Na duši nebo dokonce fyzicky. A to přece nikdo z nás nechce.

Trénink -> závod -> trénink

Pro tohle všechno je potřeba, aby vás tréninky bavily – vás i chlupatce. Závod si pak dáte za odměnu, ale taky jako zhodnocení vaší tréninkové cesty, kterou následně můžete upravit. Co k motivaci pomáhá nám? Jsou maličkosti, které ale když začnete vnímat a pracovat s nimi, váš přístup k trénování to jistě posune do pozitivnější škály.

1) Pravidelnost

Abyste trénovali pravidelně, napište si tréninkový plán. Předem se koukněte do kalendáře, co máte v týdnu za akce a úkoly a mezi to si vypište tréninky, a to včetně toho, co chcete trénovat. Že nevíte, jak na to? Nic se neděje – na začátek vám může pomoci třeba náš 21 denní tréninkový plán, který vás krásně provede začátky a rovnou si vytvoříte zvyk a může se stát, že se na další tréninky budete víc a víc těšit.

2) Odměna a radost

Pro psa je odměnou pohyb. Když trénuje pravidelně, tak z toho má radost a do toho tráví čas s vámi, co víc si přát. No kdybychom to i my lidi měli takhle jednoduché, co? A tak se teď zamyslete, co je tou odměnou pro vás. Že potom líp vyšlápnete kopec? Že se překonáte? Že trávíte čas venku? Odměnou ale může být i něco pěkného na sebe, když zvládnete nějaké množství tréninků. Nebo třeba nový obojek pro psa. Prostě si udělejte radost. Nám třeba vždycky udělají radost nové boty. Ty si pořizujeme po každých 500 odběhnutých kilometrech.

3) Dobrý pocit po tréninku

Taky je vám po tréninku tak dobře? Jestli to tak ještě nemáte, vydržte asi tak tři týdny. Když začnete trénovat pravidelně, a hlavně správně, tak věřte, že po těch třech týdnech se dostaví skvělý pocit po každém tréninku. A časem si to tak oblíbíte, že i když se vám nebude chtít vyrazit, překonáte se. Zkuste vnímat, jak jste se cítili před tréninkem a porovnejte to s endorfinovou náladou po tréninku.

4) Najděte si parťáka

Jasně, psa už máte, ale domluvte se párkrát v týdnu na trénink s někým dalším. Trénink ve dvou vždycky uteče rychleji a je zábavnější. V canicrossu to platí dvojnásob. Protože větší zábava to je i pro vašeho chlupatce. A sem tam vyražte i na společný trénink. Na tom je podobná atmosféra jako na závodech.

5) Určete si cíl

Píšeme tu o tom, že i cesta je cíl. Ale pokud je závod pouze jedním z mnoha důvodů, proč běháte se psem, je to naprosto v pořádku a naopak, může vám to pomoci, když se vám fakt nebude chtít. Vyberte si cíl sezóny a třeba i pár dalších závodů. A trénujte s jasným plánem. Vidina cíle je mocná. Ať už to bude závod na 5 nebo na 20 km. Překážkový závod nebo třeba triatlon. Je dobré se podívat na výsledky z předchozích let a určit si i čas, v jakém byste chtěli závod dokončit.

Máte nějaké další tipy, co vás motivuje. Dejte nám vědět. Rádi se inspirujeme! Mezitím hodně sil do tréninků!