fbpx

ON AIR: Živě z Francie

trophee des montagnes

Znáte náš newsletter? Posíláme pozvánky na závody, novinky ze světa běhu se psem, canicrossové tipy a čas od času i nějakou tu slevičku…

Chci canicrossové novinky do mailu

Živě z Trophée des Montagnes

Neděle 11.8.

Do nedělní galerie jsme přidali celkové výsledky Montány. Máme obrovskou radost, jak skvěle holky reprezentovaly Běhejsepsem.cz a nemenší radost máme i ze skvělých výsledků ostatních Českých závodníků. Janča celkově 12. místo, Baru 14. místo, Týnka 32.

16:00 A je to! Holky čekají na vyhlášení a užívají si poděhovou euforii: My doteď balily a čekáme na vyhlášení. Poslední etapa byla hrozně na sluníčku, do kopce… už takový stereotyp 😂 ale ta euforie v cíli? Přeju všem, aby si to prožil každý. Podpora českého týmu byla neskutečná a dobíhaly jsme s velkou parádou.

13:00 A mají to za sebou. Gratulujeme všem ke krásným výkonům a přejeme rychlou regeneraci 🙂

Sobota 10.8.

22:20 Holky za sebou mají předposlední etapu a únavu, zdá se, střídá nostlagie. To je ostatně normální, když už člověk vidí údolí…

Baru: Štěstí 😊 flájka byla znovu trochu uvařená, ale už s tím umíme pracovat, takže teď spokojeně spinká ❤️ já jsem najezená, vysprchovaná a šťastná. Trať, která měla měřit 2,1 km, byla dlouhá 3,71 km – to se trochu sekli 😅 ale přežili jsme to všichni 🤷🏼‍♀️ Startovalo se v pořadí: kdo přijde – běží. Trochu divočina, ale za to jsme mohly běžet s holkama spolu. Jsme fakt skvělej tým 🙌🏼 A těch deset dnů proběhlo tak hladce, až se mi tomu nechce ani věřit 😊 V cíli opět čekali fanoušci, Francouzky se usmívaly a slunce svítilo. Krása! Zítra nás čeká poslední etapa, a i když jsme fakt unavené, přepadá nás smutek. Francii opustit nechceme.

Kristýna: Tak nakonec nás Frantíci převezli… byla to stejná trasa jako noční s čelovkou. No a my to nevěděly… každopádně jsme konečně startovaly všechny tři u sebe a já si to fakt užila! Holek jsem se držela fakt dlouho, až k seběhu, kde jsem prostě už nemohla a utekly mi… i Legovi to sedlo, hodně se hecoval s Riošem. Docela holkám závidím, že spolu takhle běhají, je to nakopávající! Výsledky ještě nemáme, protože jsou nějaké protesty.

Janča: Těšila jsem se, že večerní etapa bude krátká. Někde jsem slyšela, že to bude 3 km a to by bylo hezký. Před startem se začalo spekulovat, že to bude stejná trasa, kterou jsme běželi včera v noci. To jsem byla trochu smutná a naštvaná. Běžet trasu, kterou jsem si včera odpoledne procházela, pak ji v noci běžela a neběžela se mi dobře a dneska ráno se jí také kus běžel, se mi opravdu nechtělo. Pak jsme přišli k nástěnce a mé chmury byly zažehnány. Na tabuli bylo napsáno, že se poběží 2,1 km a začala jsem se radovat. Šly jsme na start, kde jsme mohly startovat, jak jsme chtěly a tak jsme šly všechny 3 společně.
Kikina nasadila vostré tempo a běžely jsme.
Bohužel, když jsme neodbočili na jedné z odboček do cíle, tak to nebylo dobré. Stále jsem se modlila, ať se to někde zkrátí, ale byla to ta úplně stejná trasa jako včera večer!
Zase ten hnusný seběh. Už je moc nedávám, bolí mě kotníky a dneska bolely fakt dost. Bylo teplo a to také nemám ráda, ale tak co. Máme to za sebou a zítra nás čeká poslední etapa!

17:06 Montana je v nejkritičtější fázi. Únava, vyčerpání a pořád ještě dvě etapy. Své zážitky posledních dvou etap shrnula Janča ve svém povídání:

Včera jsem se té noční etapy trochu bála. Po delší pauze (zhruba 1,5 dne, pozn. redakce) jsem se hodně musela přemlouvat. Šli jsme si odpoledne projí trať, z které jsem měla trochu obavy. Nemám ráda seběhy a tam byl zrovna jeden fakt krásný na závěr. Věděla jsem, že mám ve trojici běžet s Verčou Lesiukovou a na záda mi bude dýchat Baru! Starty byli hodně zmatené. Francouzi to nezvládali a nakonec nás posílali, jak jsme přišli. V tu chvíli nám s Baru bylo trochu líto, že jsme mohli běžet s Kikinou. Tak jsme si stouply aspoň s Baru vedle sebe. Vystartovali jsme a mně to vůbec neběželo. Jen díky Baru, která mě psychicky vytáhla nahoru jsem to nějak dala, ale fakt to nešlo ani mě, ani Rioškovi. Bylo strašné teplo. Ale přežili jsme a doběhli do cíle.
Dnes ráno se vstávat vůbec nechtělo! Bylo to velké přemlouvání. Trochu jsem se také obávala společného startu s Free. Nedává to dlouhé čekání, ale my to tentokrát měli jen tak tak. Startovala jsem s Verčou Lesiukovou, Baru, Jarkou Marešovskou a Péťou Kabeláčovou v jedné vlně. Vyběhli jsme, Free to dala start krásně. Jen jsme měly malý karambol při čekání na start, kdy se mně vyvlíkla z obojku, naštěstí jsem ji měla zaplou už na postroji, ale obojek jsem musela nasadit, páč na něm má čip. Ale odstartovaly jsme. Nějak jsem se stále pokoušela držet s lidma, s kterými jsem odstartovala a najednou jsem byla v cíli.  Už jsme všichni unavení. Už se nechce. Ne fyzicky, ale spíš psychicky. Ale už jen 2 etapy!

14:16 Přidali jsme výsledky dnešní etapy🙌🏻

13:00 Týden závodění je za všemi borci ve francouzských alpách. Únava vrcholí. Ostatně posuďte sami z Baru zážitků. Držíme palce! To dáte.

Únava. To asi nejpřesněji charakterizuje dnešní ráno. Po včerejší večerní etapě jsme zase dávaly flájku dlouho dohromady. Je to náročné. Ani ne tak jednotlivé etapy, jako spíše ta několikadenní zátěž. Byla jsem hysterická a trochu teatrální .. asi .. možná. Ale fly je zkrátka jedináček a není tajemstvím, že ke zvířatům jsem soucitnější než se ve společnosti považuje za normální 💁🏼‍♀️😅 každopádně jsem nemohla usnout a zvažovala odstoupení ze závodu. Ráno jsem vstala o kousek dříve a šla se s fly projít. Poslouchala hudbu. Sledovala její pohyb. V jejích očích jsem znovu uviděla ty malé jiskřičky a věděla jsem, že poběžíme 🔥 starty byly hromadné ve vlnách po 40 závodnících dle celkového pořadí. Startovaly jsme ve druhé vlně společně s Jančou, Verčou Lesiukovou, Jarkou Marešovskou i Péťou Kabeláčovou 🙌🏼 holky vystřelily a běžely senzačně až do cíle 💪🏼 my jsme začaly pomalu ztrácet. Únava je znát. fly byla opět neskutečnou oporou a šla statečně přede mnou. Už ale bez povelování. Upřímně ani já už nemám příliš sil. Ale etapu jsme dokončily. Zbývají poslední dvě. Dnes večer krátký sprint v 19:00 hodin na tři kilometry a zítra ráno poslední etapa. Zkusím ze sebe ještě něco vymáčknout 🤷🏼‍♀️ aktuálně čekáme na výsledky, protože jsme netrpěliví, jak si vedou naše naděje 😬 tak s námi držte palce!

Pátek 9.8.

23:24 Holky jsou živé a zdravé. Mají za sebou noční etapu, ale jednoduché to určitě nebylo. Přidali jsme fotky do galerie.

Ano žijeme, bylo to těžké… hrozně dusno, psi po celém dni v autě taky nic moc. Lega mi pokousal australák hned na začátku a po kopci jsem měla hrozivé křeče v břiše.

18:30 Česká grupa zdraví a Janča posílá děsivé zkazky o etapě, která je v noci čeká: Dnešní noční etapa bude trochu o život 😅 na trati jsou pasti v podobě ocelových lan, kamenů a prudčích kratších seběhů. Jsem moc ráda, že jsme si to prošly a tak nějak víme co a jak.

13:15 Dnešní etapa startuje ve 21:30 a měří 4,4km. Startovat se bude od nejpomalejších, takže naše holky (a většinu Čechů) čeká hodně předbíhání. Holky se chystají na prohlídku trasy kolem šesté. Těšíme se na zprávy.

13:00 Janča využila chvilku odpočinku a i ona zavzpomínala na včerejší, 6. etapu.

Jakmile jsem zjistila, že má být etapa fakt do kopce, 1,5 km s převýšením asi 400m, měla jsem jasno, že na start jde Free. Jednak mně to hezky vycházelo ve střídání psů a také Freečkovi sedí tahání v kroku (pomalé tempo, pozn. red.) a hezky se do toho opírá.

Začátek byl takový vlnitý a běhavý. Pak se doběhlo pod kopec a začalo se šplhat. Když už jsem doufala, že kopec končí, tak přímo naopak! Byl ještě strmější a já myslela, že budu snad rýt nosem o zem, jak jsem byla v předklonu, abych vůbec udržela směr nahoru. Nakonec jsme se vyškrábali a čelal nás nekonečný seběh. Free jsem si zařadila k noze a tak s ní seběhla celý kopec dolů, páč já se seběhů bojím. Navíc jsem před sebou neměla Baru, za kterou bych se držela a nebála se tolik. Cíl jsem si užila ze všeho nejvíc. Vběhlo se do městečka, lidi fandili, Free se rozběhla a neskutečně se do toho opřela a dotáhla mě do cíle. Teď nás čeká noční etapa. Jsem zvědavá, zda se někde nezabijeme, ale doufám, že to bude dobrý.

8:00 Závodníky čeká odpočinkové dopoledne a odpoledne. Etapa přijde na řadu až v 18:00. Baru nám poslala své dojmy ze včerejší etapy a dotkla se i celkových pocitů. Znovu nám to připomíná, že canicross je týmový sport a je často hodně složité odložit nebo alespoň zasunout do pozadí své vlastní ambice a upřednostnit čtyřnohou část týmu. Tleskáme a držíme palce!

Čtvrtek. 6. etapa. Dle vyprávění nás čekal SkyRace. Kopce mi nevadí, tak jsem se docela i těšila, hlavně na seběh 😬 Co na mě ale pomalu útočí je hlava.. po celou dobu jsem se s tím statečně vypořádávala, ale při včerejší cestě na start mě začala zlobit myšlenka, že nemám druhého psa. Z části může být důvodem to, že holky děsně dlouho polemizovaly, jakého psa vezmou, z části je to tím, že už běháme ve skupinkách, kde se “známe”, a tak vím, že tahle holčina střídá maliňáka s alaskánem, tenhle klučina má dva ohaříčky a Janča s Veru, se kterými jsem šla na start měli také “čerstvou” krev. Na Montánu jsem se vydala s cílem dokončit, a fly měla být mým průvodcem a společníkem na této cestě. Jenže.. nám se tady daří. S tím se nepočítalo. Hoří ve mně ta touha závodit. Já můžu jít na krev, nesmím ale zapomínat na druhou půlku týmu. Nasadila jsem sluchátka, urovnala myšlenky a znovu si připomněla, že na Montáně mám jediného soupeře – sebe. Startovalo se po dvojicích, vybíhalo se z Villard na pěšinku až k očekávanému dvoukilometrovému stoupání. No.. a bylo to do kopce 😅 a bylo to těžké. Ale mě tohle prostě baví. V hlavě jsem měla Sajmonovo “Co bolí, to sílí!” a v pozadí zněl text jednoho tracku “Přidej, zpomal, ale nikdy nezastav” – to bylo celkem výstižné 😂(btw: téměř na každou situaci si dokážu zazpívat nějakou písničku, dělám to často 😅) u vrcholu už zase stáli lidi, co vás povzbuzovali. Bylo to super. Pak už nás čekal seběh do cíle. Jakože byl mírnější než to stoupání, ale neřekla bych, že byl mírný 😅 v městečku u cest stáli místní a povzbuzovali závodníky do cíle. Atmosféra byla skvělá. Závodník, který startoval se mnou, doběhl kousek po mně. Plácli jsme si a pogratulovali. Tohle se mi fakt líbí! A Češi? Zase váleli! Jarka Marešovská byla senzačně třetí a hned za ní Péťa Kabeláčová, průběžně nejlepší česká závodnice. Lukáš Tassler s Honzou Bielikem také zaběhli skvěle 💪🏼 Těšíme se, co přinesou další dny.

Čtvrtek 8.8.

21:00 Ve Francii je unavený den, jedí se sýry, pije víno, sledují hory a horizonty, vařící se oblaka, plazící se řeky a tající sněhy. Holky nabírají síly na další etapu a takhle se tam mají:

Kristýna: Jsme už v Auris, trochu jsme se bály při té cestě teda.. ale zakufrovali jsme nahoře a zase koukáme na hory. Dneska se běželo nakonec převýšení kolem 600m, pořádně nevíme, každému to měří jinak. Byla rovinka, a pak ooooobr krpál nahoru, kde jsme vše nastoupaly. Potom dlouhý seběh. Všem se nám to moc líbilo a fakt nám to sedlo. Já jsem hrozně pyšná na Lega, že mi šel v seběhu u nohy, fakt jsme se sehráli a nakoplo mě to! Posledních 100m jsem sprintovala a předběhla dvě soupeřky. Moc mě to bavilo a fakt se těším na další etapy! Nejsem unavená, nohy slouží a Lego vypadá taky v poho. Jinak holky pořád jedou jak mašinky. Občas něco bolí, ale neslevují a celá česká výprava pomalu a jiste šplhá nahoru.

Jo a závodníci odpadají… holek bylo 103 a už je jich jen 88.

Zítra se běží až v 18:00 a rychlá sprintová trať 4km. Ta, si myslím, zamíchá s pořadím jako blázen. Proto dneska tankujeme víno, sýry a užíváme si atmosku

Foto: C-E Massart

14:00 Super zprávy z Francie. Všichni se drží i po 6. etapě přibližně na svých místech. To je dobrá zpráva, ježto to znamená, že zdraví, klouby i psi drží. Držte se dál! Výsledky s vyznačenými českými závodníky najdete ve čtvrteční galerii.

10:00 První zprávy dne jsou tady. Kristýna: Dnešní etapa bude zkrácena na 6km, ale za to nám přidali pár metrů stoupání navíc. Máme v tom trochu guláš… Ale ve zkratce bychom měli šplhat 40% kopcem asi 2km, pak mírnější a nakonec seběh až do cíle. Trať oproti minulým ročníkům změnili… Dneska to moc běhavé asi nebude, ale uvidíme. Vždycky nás překvapí 😂

Holkám držíme palce. Po etapě je čeká přejezd do posledního střediska a delší odpočinek, protože příští etapa se startuje až zítra v 21:30. Čas nabrat nějaké síly…

Středa 7.8.

20:59 Dnešní den v Alpách zakončíme povídáním Janči o tom, dnešní etapu prožila ona.

Vybíhali jsme za pěkného slejváku. Začátek byl veden městečkem, které nás vyvedlo na pláně. Tam ten déšť neustál a pěkně to štípalo do obličeje. Na uzkých cestičkách se tvořilo blátíčko a klouzalo a čvachtalo to. Následovala pasáž v lese na úzkých lesních cestičkách, kde bylo spadané kluzké listí, blátíčko a strmý kopec dolů pod tebou. Tam jsem několikrát balancovala a naštěstí vybalancovala. Pak nás čekal seběh ve Free dog zoně a ten byl teda top. Klouzalo to, bylo to v zatáčkách z hodně prudkého kopce a nebýt jedné závodnice, která mě chytla za sedák, byla bych už nejspíš někde v údolí. Poslední kopeček do cíle byl náročnější, než jsem si myslela, ale Baru mě před sebou dost hecovala a já to přeci nemohla vzdát! 😀
Na Rioška jsem mega pyšná, z kopců už šel hezky za patama, a když jsem potřebovala, aby naopak tahal, tak se do toho hezky opřel. 🙂

16:04 Do středeční galerie jsme přidali výsledky dnešní etapy, ve kterých jsme vyznačili všechny české závodníky, abyste mohli sami posoudit, jak silné zastoupení tam máme.

15:45 Přišlo nám moc pěkné povídání od Baru. Je nejen o etapě, praktických zkušenostech, ale i o tom, co člověk cítí, když už je unavený a jak je důležité, s kým do hor jedeme. Z Čech na vás moc myslíme!

Nejsem mrtvá. Vážně. Včera po etapě v Allemontu jsem měla spoustu práce s fly. To horko nám nesedí. Asi žádnému psu. Mrzelo mě, že trať nezkrátili, ale jak říkají závodníci: “Tohle je Montána.” Chvíli jsem pak smutně seděla a premýšlela, jestli jsem neměla tu rozpálenou etapu vzdát. Ale flájka je dobrá 😊 Týnka ji pořádně protáhla, Janča navlékla do Back On Tracku a já poňuchňala. Pak jsme balily a přejížděly do Villardu. A večer jsem chtěla být chvíli sama. A s noční oblouhou vychutnat vklidu skleničku Jamesona. Nebo tři 🤷🏼‍♀️ Každopádně bylo úterý a já na VÁS myslela, moji ❤️ začouni. A příští úterý ve 20:00 Liďáky, těšte se, dáme nějaký kopečky 😅
Dnes ráno se zatáhlo a sprchlo, byla jsem fakt šťastná! Startovaly jsme za prudké průtrže mračen a to nám s flájou sedlo! První půlku (cca 4 km) jsme běžely své tempíčko, hlavně se neuhnat. Janča nás doběhla a od této chvíle už běžíme více či méně spolu. Přišly první seběhy a bylo to boží! Po dešti cesty klouzaly, někde byly tak úzké a strmé, že jsem měla strach, že pojedeme ze srázu dolů, hrozně jsem si to užívala! 😅 Free Dog Zone – pouštím fly, koukám hezky pod nohy a vybírám nejvhodnější cestu aka zdrobni krok přes kamínek hop 💁🏼‍♀️ Stačila vteřinka, abych se zamyslela z jaké strany předběhnu Němku přede mnou a už si stojím na pravém kotníku. Au. Nepanikařím. Nic nekřuplo. Běžíme dál. Do cíle nás čekalo stoupání. Déšť ustál a přišlo znovu dusno. Přísahala bych, že ten kopec byl nekonečný. Ale zvládly jsme to! Zase jsme to daly! A fly vypadá moc dobře. Je vážně neskutečná. Odpočíváme.
Důležité body:
• mé díky patří Inovejťáckým chráničům, protože ty seběhy byly fakt mordor 😅
• pypiny mě drží. Je sakra důležité, s kým se do hor vydáte
• vezměte si dost alkoholu

13:10 Regenerace po závodě musí být. Kristýna: Se tady spíš cpeme 😂 každopádně holky dneska zase super! Pustily to a opět dobíhaly spolu… Neskutečný… Jen je znát ta únava, hlavně svalů, už to tak nedrží… Jana je zatejpovaná a kotníky se podvrkávaji, zatím máme štěstí!

13:00 Všichni závodníci, kteří v zemi galského kohouta bojují o titul krále a královny hor, za sebou mají další etapu. Dojmy Kristýny jsou dost výmluvné:

Pocity? Těsně před startem tady byla bouřka, takže z prašných cest se staly blátivé… Fakt hooodně to klouzalo. Trať byla členitá, nahoru a dolů (víc než jsme z profilu předem očekávaly). Velmi prudké seběhy, ve kterých to bylo fakt nebezpečné. Klobouk dolů před těmi, co to pustili… Jinak výhledy jedna báseň. Villard je krásný. Mně se tahle trať a okolí fakt moc líbilo, po včerejšku to bylo příjemně horské, ale nehnala jsem. Už jde znát únava a to všech… Teď jsme si s Baru a Jančou udělaly čaj, zahřály se a koukáme na ta valící se oblaka kolem nás ❤️ A půjdeme spát.

9:13 Za chvíli na závodníky čeká další etapa. Profil zdá se milosrdnější, ale určitě to nebude zadarmo. Těšíme se na zprávy.

7:00 Zdravíme z dalšího střediska. Za chvíli nás čeká 8km etapa. A takové jsou naše výhledy po ránu…

Úterý 6.8.

18:55 Přidány fotky do úterní fotogalerie. Holky jsou v dalším středisku. Výhledy špičkové, prý ideální prostředí poléčit bebíčka.

18:30 “Dneska máme skvělý výhledy. Zítra nás zase čeká delší etapa kolem osmi km, oni nikdy pořádně neví. Jsme teď ve Villardu a mělo by to být víc běhavé, jako dnes. Slibují, že je to nejkrásnější etapa z Montany.”

17:55 Je radost mezi vítězi dnešní etapy vidět i české tváře.

11:30 Závodníci za sebou mají další etapu. Tentokrát „v nížině“ v Allemont. Jako první nám svůj report posílá Kristýna.

Ráno pršelo a tak jsme byly nadšené, že to půjde v pohodě a nebude takové vedro. Opak byl bohužel pravdou. V devět začalo pražit a většinu trasy jsme běžely ve vedru jako blázen. Já jsem na tuhle etapu vzala Rozárku. Byla to dobrá i špatná volba…

První třetina byla do mírného kopce, to na mě ta Róza koukala, jestli jsem nespadla z višně 😂. Druhá třetina trasy byla po ostrých kamenech ve freedog zóně (psi v ní můžou být na volno, pozn. red.) a poslední  třetina na sluníčku po asfaltu nebo trávě kolem vody. Lego by se mi tady určitě zrakvil, Róza přežila v pohodě, ovšem hezky si to ťapala vedle mě. Musím říct, že celou etapu jsem šla za svý, Rozárka zatáhla snad jen do vody 😂 Mně to vlastně ani nevadí, nasadila jsem své vycházkové tempo a profil byl hodně podobný tomu, co běháme doma. Až na tu rovinku na sluníčku to bylo moc fajn. I když jsem si to užila, je mi hrozně líto, že jsem někde až moc Rózu hnala, neběželo jí hezky do kopce a vedro nedává. Mluvila jsem na ní celou cestu, tak teď půjdeme pro to slíbené vanilkové Cornetto.

Pondělí 5.8.

18:30 Přejezdy mezi středisky znamenají všechno zabalit, uklidit a to celé opakovat. Holky zvládají team work na výbornou.

16:20 Zítra se startuje v dalším středisku – Allemontu, aktuálně je 30°C a borce čeká trasa 7,3 km dlouhá. Počasí je tedy vážně nešetří, snad se ochladí 🙏🏼

16:05 Baru posílá své dojmy z etapy. Ze zamračených a deštivých Jizerek nám většina zní jako pohádka:

3. etapa. Nádherná trasa. Vážně. Moc se mi líbila. Chodila bych ji klidně běhat každé ráno s východem slunce ❤️. Ale v závodě nám nesedla. Dlouhé čekání na lanovku. Špatné načasování napájení i mého jídla. A hrozné horko. K tomu ambiciózní běžci, kteří mají psa, co nezvládá předbíhat. Pokaždé zpomalíte, stáhnete psa na krátko, uhýbáte. Pes se dostane na vaší úroveň, dál neběží. Znovu se tedy rozběhnete a v tu chvíli se vám pes začne motat do nohou. V tomto počasí, terénu a s přibývající únavou je takové ”předbíhání” vyčerpávající. Jiný závodník se zase zastaví u vody, ale jeho pejsek pije z potůčku na druhé straně a přes cestu vám napne vodítko. Samozřejmě vám nezapomene řádně vynadat, když se zamotáte 💁🏼‍♀️ Startovala jsem za Jančou, parádně celý závod odvedla a na posledním kilometru nasadila a zmizela v kopcích. Skvělý výkon btw. Jooo a taky jsem se malém brutálně rozsekala v jednom seběhu. Myslím, že mě zachránily jen ty litry Red Bullu, co už jsem vypila 😅

Pozn. redakce: Red Bull nás nesponzoruje 🙂

13:05 Výsledky v pondělní galerii.

13:00 Holky mají dnešní etapu za sebou. Shodují se, že to bylo nad očekávání náročné. Běželo se kolem jezer l’Alpette, což znamenalo vyjet na start lanovkou a stejně tak i dolů z cíle. Bohužel to krom hezkých výhledů znamená i hodně čekání na lanovku  v plné polní. V Alpách panují dost vysoké teploty a každé čekání stojí psy i lidi hodně sil.

Etapa papírově poměrně snadná – 5,4 km a 120m převýšení. Díky náročnému terénu to ale rozhodně nebyla vyhlídková trasa. Ostatně poslechněte si holky:

Kristýna: Dnešní etapa byla kolem jezer na l’Alpette. Byla to trasa, kde jsme se mohly rozeběhnout. Vedla ovšem vedla po úzkých cestičkách s kameny a hodně se klikatila… Pro Janču a Baru to bylo náročnější, mě to sedlo. Jinak se asi hodinu čekalo na lanovku, takže psi byli trošku uvaření, to samé nahoře… Fakt vedro…

Janča: Nikdy už tady nikomu nebudu věřit, až mi řekne, že je to lehká etapa! Pro mě byl tenhle běh asi zatím nejtěžší a nejhorší, co jsem kdy běžela!
Všichni říkali, jak je to krásná etapa kolem jezer, ale já jediné, co jsem viděla a sledovala byly šutry, šutry a zase šutry pod nohama. Asi 3x se mi tam podvrkl kotnik (naštěstí dobrý) a začalo mě bolet koleno. Stále jsem se musela strašně soustředit kam šlápnu. Celé to bylo po sluníčku. Než jsem šli na start, tak jsme čekali strašně dlouho na lanovku, než nás vůbec pustí nahoru, kde byl start a to bylo peklo. Všichni na jedno místě, psi štěkali, mazec. A jak jsi přijel nahoru, odložil sis věci a šel na start!
Asi poprvé v životě jsem po závodě měla pocit, že se pozvracím. Naštěstí jsem to udržela a za odměnu jsme se šli vykoupat do jezera, které bylo na konci. To jsem si užila asi nejvíce.

montana 3 etapa

9:30 Dobré ráno. Další etapa (třetí) právě probíhá. Čekáme na zprávy z místa dění…

Neděle 4.8.

22:15 Doplněny fotky z dnešní etapy. A Kristýna posílá své postřehy:

Moje pocity ?😂 tak ano, těžký jak kráva… Lego mi v kopcích v kroku vypíná a tak jsem to šla hodně za své… Pořád ale dobře reaguje, když mu řeknu, že běžíme, tak zabere, což je paráda. Fakt jsem si užila poklusík s výhledem a finish! Tam na mě z kopečku hulakály holky, ať ještě zaberu! Sebrala jsem co jsem mohla a vyběhla až do cíle… Pár závodníků jsem do té cílové psychózy strhla s sebou a tak nás doběhlo víc najednou. To byla velká paráda!

18:00 Do nedělní galerie přidány výsledky. Naprosto famózní Lukáš Tassler je první celkově se slušným náskokem. Obhajoba zlata je pro něj evidentně jasný gól… Lukáši drž to!

14:48 Holky odpočívají po etapě a posílají své první dojmy.

Janča: Nahoru, nahoru a zase nahoru. To je asi nejvíc vystihujcí pro tuto etapu! Bála jsem se jí, věděla jsem, že ji celou půjdu. Vzala jsem si na ní Freečka, která hezky tahá, i když jdeme pomalu. Doufala jsem, že ji to půjde i do kopce, protože v Praze na obojku to zvládá bravurně.  😂
Začátek jsem běžela, pomalu jsem začala dobíhat Baru, a pak se držela stále za ní. Free byla nejšikovnější a nahoře vypadala, že by si to dala ještě jednou. Narozdíl od mě. 😀
Ale za ten výhled po ránu to stálo! Pro takové výhledy i takovéto šílenství, které by mě nikdy nenapadlo, že podstoupím, stojí za to.  Moc hezké bylo, jak po cestě a i nahoře v cíli bylo strašně moc lidi a fandili. Atmosféra je tady fakt parádní… Teď sedíme s nohama nahoře.  Byly jsme se podívat na juniorský závod a tedy klobouk dolu před nima! Jak letěli z kopce dolů?! Nechápu, že se nebojí!

Baru: Běželo se do kopce. Pořád. Jakože až na vrcholky hor. Dolu jsme se svezly lanovkou. Za odměnu zdarma. Bylo to těžký. Flajka byla po včerejšku sice dobrá, ale unavená. A já věděla, ze budu muset jít za svý, jinak si ji spálím. Takže totál na morál a ovládat se, abych nevypustila ta kouzelná slovíčka: “Jdi, go, vpřed”, která by mi alespoň na chvíli ulevila. Ale i tak byla neskutečná. Šla přede mnou a psychicky to pomáhalo hodně, nicméně do této etapy bych si přála alespoň dva Malviky 😅😬
Nakonec bych rada dodala, ze lepší sprcha ledová než-li zamčená 💁🏼‍♀️

12:28 Holky i ostatní závodníci za sebou mají jednu z nejtěžších etap. 4,15km pouze do kopce s převýšením 720 metrů. To jde 🙂 Dolů pak lanovkou i s pejskama. Popraly se s tím statečně, výsledky, jak už bývá na TdM zvykem, zatím nejsou. Hurá odpočívat, namasírovat nožky na rollu a připravit se na další etapu. Dojmy holek můžete sledovat i u nás na Instgramu, kde nejenže srší vtipem, ale prozrazují i spoustu zajímavého.

8:30 Právě startuje ranní etapa. Držíme palce a těšíme se na zprávy.

Sobota 3.8.

21:30 Borci za sebou mají první etapu. Naše holky běžely jako střely. Baru Hýsková zatím 12., Jana 13., Kikina 32. Super výsledky, máme velkou radost. Z Češek nejlépe zaběhla první etapu Petra Kabeláčová na 9. místě (mj. vítězka letošního Dog Epic Race). Časy a další výsledky najdete ve fotogalerii z dnešního dne o pár řádků níž nebo komplet zde.

Dojmy holek:

Kikina: Fakt se bojím z kopců. Je to těžký, ale všude na trati jsou občerstvovačky. Psi jsou tady moc hodní, žádná agrese na trati. Ve free zóně Jana i Baru pustily psy na volno a bylo to dobrý. Je fakt důležitý mám naučený za paty, jinak seš v sebězích v háji.

Baru: Neskutečná atmosféra. Těžká,  technická trať. Výběhy, seběhy. Hodně cyklo trailů, kde bych raději jela na kole. Fly vypadá po etapě dost unavená, tak snad přes noc nabere dost sil do ranní etapy.

12:30 Závodníci za sebou mají registraci, veterinární přejímku, měření vybavení (délka vodítka) a netrpělivě čekají na start první večerní etapy…

9:30 První informace je, že s ohledem na teplo, se první etapa bude startovat v 19:30. Do té doby je čeká veterinární přejímka.

Jo, a sprchy jsou zamčený 🙂 UPDATE (12:31) Sprchy jsou už odemčený…

Pátek – 2.8.

Holky dorazily na místo a podle fotek si to už od prvního dne užívají.